NASZA OPINIA DOTYCZĄCA PERSPEKTYW ROZWOJU OFERTY SAUNOWEJ OBIEKTU:
Potencjał obiektu:
Ogromny, wykorzystany w bardzo niewielkim stopniu
Mocne strony:
- ogromne chęci i zapał Dyrektora obiektu w kontekście wprowadzenia poprawnej oferty saunowej
- przemyślany marketing i rozwiązania techniczno-organizacyjne
- osobne wejście z szatni do strefy saun i hali basenowej.
- coraz lepsza kontrola zasad poprawnego saunowania w czasie seansów saunowych prowadzonych przez saunamistrza.
- dbałość o szczegóły organizacyjne jak rozpiska seansów na tablicy, bieżąca, choć mozolna przy tylko jednym saunamistrzu, edukacja klientów wchodzących na seanse po raz pierwszy
- bezpłątna woda pitna w strefie saun
- obszerna wypoczywalnia
- duża łaźnia parowa
- półki na okulary i wieszaki przy saunie i łaźni
- bardzo dobrze przemyślany system piktogramów
- atrakcyjna cena
Słabe strony:
- brak wymogu poprawnego saunowania poza godzinami seansów saunowych prowadzonych przez saunamistrza, objętych osobnym regulaminem
- seanse saunowe i wymóg poprawnego saunowania tylko przez 3 -6 godzin w tygodniu.
- regulaminowe dopuszczanie strojów kąpielowych przez większość czasu dostępności i nakaz korzystania z łaźni parowej w okryciach (poza godzinami seansów z saunamistrzem, gdzie jest poprawnie)
- brak bieżącej opieki nad osobami saunującymi w inne dni tygodnia
- niekonsekwencja regulaminowa i tworzenie dwóch grup klientów strefy saun: osób poprawnie saunujących (dostępność obiektu od 3h do 6h w tygodniu) oraz osób traktujących saunę jako suszarnię dla mokrych strojów basenowych (większość czasu w tygodniu), co może stwarzać wrażenie dyskryminacji saunowiczów
- niewykorzystany potencjał zaplecza: w przejściu między strefą basenu i strefą saun nie ma przebieralni, co nawet podczas wieczorów z poprawnych saunowaniem wymusza wchodzenie do strefy saun w kostiumach kąpielowych, które są później wieszane na wieszakach przy saunach i zajmują miejsca przeznaczone do zawieszenia ręczników czy czapek podczas peelingu. Przezroczysta szyba drzwi w przejściu i mleczna szyba pod sufitem, co pokazuje, że projektant chyba nie do końca przemyślał funkcjonalność strefy saun pod kątem jej prawidłowego używania.
- brak lodopadu w obiekcie (lód na seanse przygotowuje na bieżąco obsługa techniczna i saunamistrz)
- mała liczba personelu saunowego (1 osoba), co uniemożliwia pełną kontrolę i opiekę nad strefą saun i wymaga ciągłych interwencji ze strony innych saunowiczów
- niewykorzystany potencjał promocyjny (mała aktywność w grupach saunowych przy Polskim Towarzystwie Saunowym, niewykorzystane możliwości udziału w projektach edukacyjno-kulturalnych organizowanych w ramach lokalnej działalności statutowej członków PTS)
Nakłady niezbędne do zwiększenia wykorzystania potencjału obiektu:
Niewielkie, głównie organizacyjne:
- wprowadzenie regulaminowego wymogu poprawnego saunowania przez cały czas dostępności strefy saun
- zwiększenie poziomu opieki merytorucznej i edukacyjnej nad osobami saunującymi (zatrudnienie większej liczby saunamistrzów)
- stworzenie małej przebieralni w przejściu między strefą basenową i strefą saun w postaci regału z szufladkami plastikowymi i kotarą, jak np. w Chochołowskich Termach czy Aquadromie i stworzenie mini recepcji przy wejściu do strefy saun z basenu, w postaci lady, przy której pracownik wydawałby klientom ręczniki i zapraszał do przebieralni
albo
- zamknięcie przejścia między basenem i strefą sauna na stałe, co wymusi konieczność przejścia przez szatnię ogólną i przebrania się z kostiumu kąpielowego w ręcznik lub hammam)